Hansen Protection
Etter mange års samarbeid er Hansen Protection blitt en kjær totalkunde for We Made, og som mange bedrifter, jobber Hansen Protection aktivt med å gjøre prosesser mer effektivt for både kunder og internt i produksjonen.
Det å finne rett kalesje til rett båt er mer komplisert enn man skulle tro. Hansen Protection har leverandør avbåtkalesjer for de fleste norske båtprodusenter gjennom mange år, og dermed besitter de originale maler ned til siste millimeter slik at båtkalesjen passer perfekt.
Tradisjonelt har det vært manuelle prosesser for å finne frem til rett kalesje, og tidligere var det mye kundedialog på mail og telefon for å finne rett kalesje.
Hansen Protection ønsket å effektivisere denne prosessen, og We Made har laget en nettbutikk (kalesjer.no) som gjør at kundene selv kan finne kalesje som passer nøyaktig til deres båt og effektivt kjøpe denne gjennom bl.a. delbetaling fra Klarna.
Resultatet er at Hansen Protection nå har store deler av salget helautomatisk, og kan håndtere store mengder bestillinger fra hele landet uten fordyrende manuelle prosesser.
I tillegg bidrar nettbutikken til å unngå feil som lett kan oppstå i manuelle prosesser. Systemet gir også økt inntjening i form at effektivisering samt bedre kundeservice da kunden selv kan finne sitt ønsket produkt og bestille når de passer de.
Det å finne rett kalesje til rett båt er mer komplisert enn man skulle tro. Hansen Protection har leverandør avbåtkalesjer for de fleste norske båtprodusenter gjennom mange år, og dermed besitter de originale maler ned til siste millimeter slik at båtkalesjen passer perfekt.
Tradisjonelt har det vært manuelle prosesser for å finne frem til rett kalesje, og tidligere var det mye kundedialog på mail og telefon for å finne rett kalesje.
Hansen Protection ønsket å effektivisere denne prosessen, og We Made har laget en nettbutikk (kalesjer.no) som gjør at kundene selv kan finne kalesje som passer nøyaktig til deres båt og effektivt kjøpe denne gjennom bl.a. delbetaling fra Klarna.
Resultatet er at Hansen Protection nå har store deler av salget helautomatisk, og kan håndtere store mengder bestillinger fra hele landet uten fordyrende manuelle prosesser.
I tillegg bidrar nettbutikken til å unngå feil som lett kan oppstå i manuelle prosesser. Systemet gir også økt inntjening i form at effektivisering samt bedre kundeservice da kunden selv kan finne sitt ønsket produkt og bestille når de passer de.
Det å finne rett kalesje til rett båt er mer komplisert enn man skulle tro. Hansen Protection har leverandør avbåtkalesjer for de fleste norske båtprodusenter gjennom mange år, og dermed besitter de originale maler ned til siste millimeter slik at båtkalesjen passer perfekt.
Tradisjonelt har det vært manuelle prosesser for å finne frem til rett kalesje, og tidligere var det mye kundedialog på mail og telefon for å finne rett kalesje.
Hansen Protection ønsket å effektivisere denne prosessen, og We Made har laget en nettbutikk (kalesjer.no) som gjør at kundene selv kan finne kalesje som passer nøyaktig til deres båt og effektivt kjøpe denne gjennom bl.a. delbetaling fra Klarna.
Resultatet er at Hansen Protection nå har store deler av salget helautomatisk, og kan håndtere store mengder bestillinger fra hele landet uten fordyrende manuelle prosesser.
I tillegg bidrar nettbutikken til å unngå feil som lett kan oppstå i manuelle prosesser. Systemet gir også økt inntjening i form at effektivisering samt bedre kundeservice da kunden selv kan finne sitt ønsket produkt og bestille når de passer de.
Som en totalkunde av We Made, samarbeider vi med Hansen Protection på mange områder, alt fra digital markedsføring til å lage gode digitale løsninger som gir effektive løsninger.
Nettbutikken kalesjer.no har i dag mange tusen besøkende og selger kalesje-produkter for flere millioner kroner årlig. Et viktig elementer i suksessen er at kalesjer.no “eier” markedet når noen søker etter relaterte produkter i f.eks. Google. Kombinasjonen med med å jobbe med betalt søk (SEM) og jobbe systematisk med å synes såkalt organisk (SEO) har vært helt avgjørende for resultatet.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.
Som en totalkunde av We Made, samarbeider vi med Hansen Protection på mange områder, alt fra digital markedsføring til å lage gode digitale løsninger som gir effektive løsninger.
Nettbutikken kalesjer.no har i dag mange tusen besøkende og selger kalesje-produkter for flere millioner kroner årlig. Et viktig elementer i suksessen er at kalesjer.no “eier” markedet når noen søker etter relaterte produkter i f.eks. Google. Kombinasjonen med med å jobbe med betalt søk (SEM) og jobbe systematisk med å synes såkalt organisk (SEO) har vært helt avgjørende for resultatet.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.
Som en totalkunde av We Made, samarbeider vi med Hansen Protection på mange områder, alt fra digital markedsføring til å lage gode digitale løsninger som gir effektive løsninger.
Nettbutikken kalesjer.no har i dag mange tusen besøkende og selger kalesje-produkter for flere millioner kroner årlig. Et viktig elementer i suksessen er at kalesjer.no “eier” markedet når noen søker etter relaterte produkter i f.eks. Google. Kombinasjonen med med å jobbe med betalt søk (SEM) og jobbe systematisk med å synes såkalt organisk (SEO) har vært helt avgjørende for resultatet.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.
Mange som har kjøpt kalesje kjenner seg nok igjen i at selve kjøpsprosessen har vært lang, og dermed er det viktig for Hansen Protection og “alltid være tilstede” til de som har vist interesse for kalesjer. En viktig kilde for å “følge opp” som har vist interesse har vært aktiv bruk av Facebook som har store muligheter når det gjelder segmentering av målgrupper.
Kombinasjonen av Google + Facebook har gitt stort salg i nettbutikken da man treffer nøyaktig den målgruppen man ønsker.