Chat with us, powered by LiveChat

Stamsaas Fritid

Ekte bobilglede med Stamsaas Fritid

Stamsaas Fritid fikk våren 2021 nye og moderne nettsider. Det var en utrolig god prosess med både design og innhold, med brukervennlighet i fokus.

Ekte bobilglede med Stamsaas Fritid

Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.

Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.

Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.


Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.

Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.


Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.

Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.


Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.

Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.

Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.

Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.

Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.

Eivind Nilsen

Behøver du en ny flott nettside? Da hjelper Eivind deg gjerne!

Eivind Nilsen

Kommersiell leder og rådgiver / Partner