Chat with us, powered by LiveChat

Fjellpulken

Nettbutikk for Fjellpulken

Vi har laget ny nettside med nettbutikk for Fjellpulken. Allerede etter noen få måneder har resultatene vist seg.

Nettbutikk for Fjellpulken

Nettside og nettbutikk for Fjellpulken

Fjellpulken er verdens ledende produsent av pulker for tur, ekspedisjon og transport. Med beliggenhet på Lillehammer sender familiebedriften, som ble etablert på femtitallet, pulker over hele verden. Det største markedet er i Norge, Sverige og Finland, men etterhvert som pulkene har vært med på profilerte ekspedisjoner har markedet rundt om i verden økt, og en utdatert nettbutikk med tunge kompliserte publiseringsløsninger gjorde at behovet for en ny og oppdatert løsning meldte seg.

Enkel og oversiktlig publisering

Nettsiden er bygget på Wordpress, som er godt utprøvd for denne typer sider. Innhold publiseres enkelt av kunde selv i et rammeverk som er tilrettelagt for god SEO effekt, gjennom grundig strukturering og kategorisering av produkter, artikler og et nøye planlagt sidehirearki. Nettbutikkløsningen er bygget i WooCommerce, en mye brukt løsning for Wordpress som er enkel å oppdatere og samtidig gir godt grunnlag for søk, annonsering og løsninger som google shopping.

We Made leverer primært nettbutikker på plattformen Magento 2, men har lang erfaring med Wordpress/WooCommerce.

Fullt integrert med økonomi- og lagersystemet

I samarbeid med vismapartner Columbi har vi sørget for en nettbutikk som er integrert med Visma.net. Noe som at både økonomi og lagersystem driftes gjennom visma.net i skyen og til enhver tid snakker med nettbutikken. Det vil si at når en bestilling tikker inn fra nettbutikken blir pengene trukket direkte via Klarna eller Vipps, ordren går automatisk til lageret som pakker og sender til kunde. På den måten slipper de ansatte hos Fjellpulken å bruke unødvendig tid på manuelle prosesser.

Enkle betalingsløsninger

Ved å integrere Klarna og Vipps har Fjellpulken får også kunden en god kjøpsopplevelse. Med klarna kan man be om betalingsutsettelse, en eller flere fakturaer fordelt over flere måneder, eller direkte trekk fra kredittkort. Med Vipps sin integrasjon betaler man med to enkle trykk på mobilen. Genialt enkelt for kunden.

Lansering av nettbutikk gikk rimelig smertefritt. Det kan alltid være litt tekniske ting akkurat i et slik skifte, men her var vi og We Made på ballen og løste raskt de utfordringene som dukket opp. Det viktigste i denne prosessen var forberedelsene til at det skulle være så lite som mulig som bremset nettsidetrafikken, rangering og salg. Gjennom et godt samarbeid sørget vi for en svært fin overgang til en ny nettside som for oss både ivaretok merkevare og e-handel på en god måte.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken

Optimalisert for SEO og markedsføring

Siden er bygget for å kunne brukes fullt ut til online markedsføring gjennom annonser på Facebook, Instagram og hele Googleplatformen med søk, banner og YouTube. Sist, men ikke minst har selve handleopplevelsen blitt mye bedre. Kundene finner lettere frem til informasjonen man ønsker, har gode bilder og en mye enklere utsjekk i nettbutikken.

Gode resultater på kort tid

I løpet av det første halvåret den nye nettsiden og nettbutikken har vært i drift har omsetningen allerede doblet seg. Dette skyldes flere faktorer. Siden dukker oftere opp i søk på grunn av økt synlighet, som kommer fra at den nye siden er bedre optimalisert for søkemotorer.

Vi opplevde umiddelbart at ny nettløsning fungerte og hadde første kvartal en omsetningsøkning på 138% sammenlignet med året før. Dette henger også litt sammen med annonsebudsjettene, men nettløsningen har en god rigg for å benytte digitale verktøy for vekst som gjør dette mulig.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken.

Nettside og nettbutikk for Fjellpulken

Fjellpulken er verdens ledende produsent av pulker for tur, ekspedisjon og transport. Med beliggenhet på Lillehammer sender familiebedriften, som ble etablert på femtitallet, pulker over hele verden. Det største markedet er i Norge, Sverige og Finland, men etterhvert som pulkene har vært med på profilerte ekspedisjoner har markedet rundt om i verden økt, og en utdatert nettbutikk med tunge kompliserte publiseringsløsninger gjorde at behovet for en ny og oppdatert løsning meldte seg.

Enkel og oversiktlig publisering

Nettsiden er bygget på Wordpress, som er godt utprøvd for denne typer sider. Innhold publiseres enkelt av kunde selv i et rammeverk som er tilrettelagt for god SEO effekt, gjennom grundig strukturering og kategorisering av produkter, artikler og et nøye planlagt sidehirearki. Nettbutikkløsningen er bygget i WooCommerce, en mye brukt løsning for Wordpress som er enkel å oppdatere og samtidig gir godt grunnlag for søk, annonsering og løsninger som google shopping.

We Made leverer primært nettbutikker på plattformen Magento 2, men har lang erfaring med Wordpress/WooCommerce.

Fullt integrert med økonomi- og lagersystemet

I samarbeid med vismapartner Columbi har vi sørget for en nettbutikk som er integrert med Visma.net. Noe som at både økonomi og lagersystem driftes gjennom visma.net i skyen og til enhver tid snakker med nettbutikken. Det vil si at når en bestilling tikker inn fra nettbutikken blir pengene trukket direkte via Klarna eller Vipps, ordren går automatisk til lageret som pakker og sender til kunde. På den måten slipper de ansatte hos Fjellpulken å bruke unødvendig tid på manuelle prosesser.

Enkle betalingsløsninger

Ved å integrere Klarna og Vipps har Fjellpulken får også kunden en god kjøpsopplevelse. Med klarna kan man be om betalingsutsettelse, en eller flere fakturaer fordelt over flere måneder, eller direkte trekk fra kredittkort. Med Vipps sin integrasjon betaler man med to enkle trykk på mobilen. Genialt enkelt for kunden.

Lansering av nettbutikk gikk rimelig smertefritt. Det kan alltid være litt tekniske ting akkurat i et slik skifte, men her var vi og We Made på ballen og løste raskt de utfordringene som dukket opp. Det viktigste i denne prosessen var forberedelsene til at det skulle være så lite som mulig som bremset nettsidetrafikken, rangering og salg. Gjennom et godt samarbeid sørget vi for en svært fin overgang til en ny nettside som for oss både ivaretok merkevare og e-handel på en god måte.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken

Optimalisert for SEO og markedsføring

Siden er bygget for å kunne brukes fullt ut til online markedsføring gjennom annonser på Facebook, Instagram og hele Googleplatformen med søk, banner og YouTube. Sist, men ikke minst har selve handleopplevelsen blitt mye bedre. Kundene finner lettere frem til informasjonen man ønsker, har gode bilder og en mye enklere utsjekk i nettbutikken.

Gode resultater på kort tid

I løpet av det første halvåret den nye nettsiden og nettbutikken har vært i drift har omsetningen allerede doblet seg. Dette skyldes flere faktorer. Siden dukker oftere opp i søk på grunn av økt synlighet, som kommer fra at den nye siden er bedre optimalisert for søkemotorer.

Vi opplevde umiddelbart at ny nettløsning fungerte og hadde første kvartal en omsetningsøkning på 138% sammenlignet med året før. Dette henger også litt sammen med annonsebudsjettene, men nettløsningen har en god rigg for å benytte digitale verktøy for vekst som gjør dette mulig.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken.

Nettside og nettbutikk for Fjellpulken

Fjellpulken er verdens ledende produsent av pulker for tur, ekspedisjon og transport. Med beliggenhet på Lillehammer sender familiebedriften, som ble etablert på femtitallet, pulker over hele verden. Det største markedet er i Norge, Sverige og Finland, men etterhvert som pulkene har vært med på profilerte ekspedisjoner har markedet rundt om i verden økt, og en utdatert nettbutikk med tunge kompliserte publiseringsløsninger gjorde at behovet for en ny og oppdatert løsning meldte seg.

Enkel og oversiktlig publisering

Nettsiden er bygget på Wordpress, som er godt utprøvd for denne typer sider. Innhold publiseres enkelt av kunde selv i et rammeverk som er tilrettelagt for god SEO effekt, gjennom grundig strukturering og kategorisering av produkter, artikler og et nøye planlagt sidehirearki. Nettbutikkløsningen er bygget i WooCommerce, en mye brukt løsning for Wordpress som er enkel å oppdatere og samtidig gir godt grunnlag for søk, annonsering og løsninger som google shopping.

We Made leverer primært nettbutikker på plattformen Magento 2, men har lang erfaring med Wordpress/WooCommerce.

Fullt integrert med økonomi- og lagersystemet

I samarbeid med vismapartner Columbi har vi sørget for en nettbutikk som er integrert med Visma.net. Noe som at både økonomi og lagersystem driftes gjennom visma.net i skyen og til enhver tid snakker med nettbutikken. Det vil si at når en bestilling tikker inn fra nettbutikken blir pengene trukket direkte via Klarna eller Vipps, ordren går automatisk til lageret som pakker og sender til kunde. På den måten slipper de ansatte hos Fjellpulken å bruke unødvendig tid på manuelle prosesser.

Enkle betalingsløsninger

Ved å integrere Klarna og Vipps har Fjellpulken får også kunden en god kjøpsopplevelse. Med klarna kan man be om betalingsutsettelse, en eller flere fakturaer fordelt over flere måneder, eller direkte trekk fra kredittkort. Med Vipps sin integrasjon betaler man med to enkle trykk på mobilen. Genialt enkelt for kunden.

Lansering av nettbutikk gikk rimelig smertefritt. Det kan alltid være litt tekniske ting akkurat i et slik skifte, men her var vi og We Made på ballen og løste raskt de utfordringene som dukket opp. Det viktigste i denne prosessen var forberedelsene til at det skulle være så lite som mulig som bremset nettsidetrafikken, rangering og salg. Gjennom et godt samarbeid sørget vi for en svært fin overgang til en ny nettside som for oss både ivaretok merkevare og e-handel på en god måte.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken

Optimalisert for SEO og markedsføring

Siden er bygget for å kunne brukes fullt ut til online markedsføring gjennom annonser på Facebook, Instagram og hele Googleplatformen med søk, banner og YouTube. Sist, men ikke minst har selve handleopplevelsen blitt mye bedre. Kundene finner lettere frem til informasjonen man ønsker, har gode bilder og en mye enklere utsjekk i nettbutikken.

Gode resultater på kort tid

I løpet av det første halvåret den nye nettsiden og nettbutikken har vært i drift har omsetningen allerede doblet seg. Dette skyldes flere faktorer. Siden dukker oftere opp i søk på grunn av økt synlighet, som kommer fra at den nye siden er bedre optimalisert for søkemotorer.

Vi opplevde umiddelbart at ny nettløsning fungerte og hadde første kvartal en omsetningsøkning på 138% sammenlignet med året før. Dette henger også litt sammen med annonsebudsjettene, men nettløsningen har en god rigg for å benytte digitale verktøy for vekst som gjør dette mulig.

Tor Kristian Mjelde, Markedssjef Fjellpulken.
Eivind Nilsen

Har du spørsmål om nettsider og nettbutikker? Da hjelper Eivind deg gjerne!

Eivind Nilsen

Kommersiell leder og rådgiver / Partner