Chat with us, powered by LiveChat
Tilbake til aktuelt

We Made utvikler strategisk viktig program­vare for Nasjonal­museets daglige drift

En effektiv hverdag for Nasjonalmuseet med bedre oversikt og kontroll på hva som skjer på museet til enhver tid.

En effektiv hverdag for Nasjonalmuseet

Nasjonalmuseet samler og tar vare på, stiller ut og formidler landets mest omfattende samlinger av kunst, arkitektur og design. Sommeren 2022, nærmere bestemt 11. juni, åpner det nye Nasjonalmuseet med totalt 55 000m2 lokaler sentralt plassert ved Rådhusplassen i Oslo.

Det blir Nordens største kunstmuseum, og en samlingsplass for kunstinteresserte mennesker fra både Norge og verden generelt. Det nye museet skal gjøre kunsten tilgjengelig for alle – reflektere samfunnet og tiden vi lever i.

Nasjonalmuseet hadde behov for en løsning som tilfredsstiller en kompleks arbeidsdag for museets ansatte. Det ble tidlig avdekket at standard programvare ikke ville dekke behovene, og at utvikling av en løsning som kunne vokse med organisasjonen, måtte på plass. Med fokus på fremtidsrettet teknologi som We Made leverer, ble vi en perfekt match med Nasjonalmuseet.

Etter gjennomgang av kravspesifikasjonene og ønskene Nasjonalmuseet hadde, satte vi ned en prosjektgruppe som gjennomførte en detaljert gjennomgang av situasjonen. Vi brukte våre erfaringer med lignende utfordringer, og skisserte et løsningsforslag for Nasjonalmuseet. Løsningsforslaget ble tatt godt i mot, og de ansatte gleder seg nå til å få bedre kontroll og oversikt på interne prosesser og ikke minst kunne være sikker på at IT- verktøyene som brukes, tilfredsstiller behovet for en fremtidsrettet og effektiv hverdag.

Arrangements­planlegger

Løsningen som blir utviklet for Nasjonalmuseet er en arrangementsplanlegger. Et digitalt styringssystem som skal holde oversikt over seminarer, konferanser, omvisninger, foredrag, film-fremvisning, konserter og utstillinger. I tillegg skal systemet håndtere de ulike ressursene forbundet med hvert enkelt område. Løsningen skal erstatte excel-ark og kalendere, og skal nivåhåndteres, slik at ulike brukere skal ha ulike tilganger for sine respektive arbeidsområder.

Digital signage er også en del av løsningen, for bedre flyt av informasjon på tvers av forskjellige flater i Nasjonalmuseet.

Samarbeids­partner

Oppdraget ble vunnet av R2IT, med We Made som gjennomførende part. Det strategiske samarbeidet fører til økt oppdragsmengde for begges selskaper, og er en viktig faktor for oppdrag mot de største kundene på nasjonalt nivå.

Vi er ydmyke for at en aktør som Nasjonalmuseet velger å bruke oss og vårt utviklingsmiljø, og gleder oss til et fint samarbeid i årene som kommer – Andreas Holm, daglig leder i We Made.

Kontaktskjema

Takk! Din beskjed er sendt :)
Ups! Her er det noe som ikke stemmer. Er e-posten din riktig? :)

Vinn en nettside!

Takk! Du er nå med i konkurransen om å vinne en nettside til verdi på 100.000 kroner!
Ups! Her er det noe som ikke stemmer. Er e-posten din riktig? :)

Kontaktskjema

Takk! Din beskjed er sendt :)
Ups! Her er det noe som ikke stemmer. Er e-posten din riktig? :)
Andreas Holm

Trenger du hjelp med effektivisering i din bedrift?

Andreas

Daglig leder / Partner